Tilbake til Teknisk

Bygge Wedell Williams Gilmore Red Lion

Hjem Privat: Forum Teknisk Bygge Wedell Williams Gilmore Red Lion

Dette emnet inneholder 5 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av  Tom 4 år, 1 måned siden.

Viser 6 innlegg - 1 til 6 (av totalt 6)
  • Forfatter

Tom
    Moderator

Da er jeg i gang igjen. Denne gangen med et prosjekt noe mer sofistikert enn en Stick.
    Tegninger av en Wedell Williams Gilmore Red Lion ble innkjøpt fra EBay for et par år siden. De har ligget på vent helt til nå.
    Men dette er ikke lett.
    Tre ark. 250 x 90 cm består tegningene av.
    I dag har jeg studert tegningene i nesten 2 timer. Skjønner enda ikke halvparten av hva jeg trenger å vite før jeg går i gang.
    Jeg er veldig glad i å bygge. Er langt ifra ekspert. Vil vel karrakterisere meg som en «grovsmed», men nå må «fin-smeden» frem. Skulle nok ønske meg enda mer detaljer på tegningene.

Vil gjerne skrive litt her etter hvert som jeg skrider frem. Du kan lese om du vil, eller la det være om du ikke er interessert 🙂

• Dette emnet ble endret 4 år, 3 måneder siden av  Tom.

tom ...........

Tom
    Moderator

..

tom ...........

Roy
    Deltaker

Blir spennende dette Tom. Jeg skal følge med når du legger ut bilder for jeg har jo samme bare i ARF. Skal snart legge Spiritn på bordet igjen da jeg er godt i gang med kroppen der. Får først gjøre ferdig Sweet Stickn etter havariet.

Spent på været i morgen.

Roy……………..

Tom
    Moderator

Det var koselig å høre Roy 🙂
    Godt mulig (egentlig ganske sikkert ) at jeg tar med meg tegningene opp til deg for å få litt hjelp. Godt å høre at du er igang igjen med spiriten.

Spent på morraværet jeg også. Om ikke annet får vi spise pølser 🙂

Hva tror du om en DA60?
    https://www.google.no/#q=da+60+rc

• Dette svaret ble endret 4 år, 3 måneder siden av  Tom.

tom ...........

Roy
    Deltaker

Det kan vi studere over en kaffe-kopp i garasjen Tom. Jeg har jo en 53 tvin i min å det er mer enn nok motor.

Roy…………….

Tom
    Moderator

Etter kun og ha jobbet med vingen har jeg nå forsøkt meg litt på understellet.
    Heldigvis klarte jeg å bøye de 7mm tykke pianotrådene med Biltema-brenneren. Tidligere fikk man kjøpt understell fra USA som passet denne modellen i henhold til tegning. Men han som lager de døde for en stund siden så da må man lage selv. Understellet skal festes i midten av vingen. De skal festes inni vingen med fjæravlastning. Mye jobb dette også.

Attachments:

tom ...........

Viser 6 innlegg - 1 til 6 (av totalt 6)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.