Tilbake til Teknisk

Propell

Hjem Privat: Forum Teknisk Propell

Dette emnet inneholder 6 svar, har 4 deltakere og ble sist oppdatert av  hitecper 4 år, 9 måneder siden.

Viser 7 innlegg - 1 til 7 (av totalt 7)
  • Forfatter

Tom
    Moderator

Jeg bruker vanligvis 22×8 til BigStickene med 50ccm motor. Nå har jeg kjøpt et par slike fra Kina som jeg pleier.
    Det er Carbon med trekjerne. Men de jeg har fått nå er så ubalanserte at jeg må slipe av så mye som en 1/2 cm i den ene enden. Kom inn til trekjernen på den ene siden før propellen var balansert.

Dårlig kvalitet på disse propeller, er vel bare å kaste?
    Jeg har en 22×10 som jeg kjøpte fra USA, gav kr 500 for denne. Denne balanserer perfekt.
    Det står i manualen at jeg kan bruke opp til 22×10 på denne motoren. Går det like greit som 22×8?

Hva bruker dere på 50ccm motorer ?
    Anbefaler dere tre-propeller i stedenfor Carbon ??

Jeg snakker hele tiden om 2-blade.

• Dette emnet ble endret 4 år, 9 måneder siden av  Tom.

tom ...........

Tom
    Moderator

..

tom ...........

Roy
    Deltaker

Når det gjelder 50ccm så bruker jeg 23×8. Ja, jeg tror kansje det kan være en fordel med tre-propell noen ganger særlig der det er liten bakke-klaring fordi carbon-propeller er så solide at de rett og slett kan slå veiva skakk før propellen ryker.

Roy……………

mortorp
    Nøkkelmester

På Yak’en med 50cc liker jeg best 22X10.

Morten

hitecper
    Moderator

Heisan
    Kvalitets propeller i Norge
    Geir har det meste.
    http://www.3wnorge.com/ gå på prisliste og skroll nedover
    Per Erik

Tom
    Moderator

Takk for tips folkens 🙂 På BigStick #1 har jeg nå en Carbon 22×10 som jeg kjøpte fra USA for lenge siden.
    På BigStick #2 har jeg Kina Carbon 22×8.

Ser hvordan 22×10 funker så kjøper jeg den størrelsen som passer best. Jeg kan ikke kjøre med 23, for dårlig klaring til bakken. Så det blir 22×8 eller 22×10, godt mulig trepropell. Fikk tips av Morten at disse har bra propp til en god pris.
    Menz.
    http://rcogleker.no/produktkategori-1645.html

tom ...........

hitecper
    Moderator

Heisan Tom
    Menz propeller er god kvalitet men da må du ikke kjøpe for stor da denne propellen drar veldig tungt .
    det er leikvold på gol som har dette i norge Ser de har byttet navn

Per Erik

Viser 7 innlegg - 1 til 7 (av totalt 7)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.