Tilbake til Ut å fly

September 2017

Hjem Privat: Forum Ut å fly September 2017

Merket: 

Dette emnet inneholder 3 svar, har 3 deltakere og ble sist oppdatert av  ThomasB 2 år, 1 måned siden.

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Forfatter

Tom
    Moderator

.

tom ...........

Tom
    Moderator

Veldig trist at Reidar har gått bort.
    Jeg ble først kjent med han på Eggemoen tidlig 80-tall.
    Jeg, og sikkert flere med meg har hatt mange artige diskusjoner med Reidar.
    Han var flink til å fly og flink til å improvisere. Jeg var veldig imponert over hans slide-slips 🙂

På stripa var han det jeg vil kalle en fargeklatt. Alltid mye morro når han var til stede.

tom ...........

Bjørn Erik
    Deltaker

Pen omtale fra deg, Tom, hyggelig og enig.

Dette året har jeg vel ikke ansett som det mest aktive i min modellflykarriere. Men pensjonisten (calmatoen) har fått sine lufteturer, med mer eller mindre duk. Og i dag fikk Pilatusen også luft under sine vinger. Det ante meg at luften der oppe ikke var så stille og rolig som nede ved bakken, og – jada. Hoppsi deisi.

Og det er jo fine forhold her da! Så fornøyd med stripa.
    Det er jo mye høst igjen til å trene mer.

Bjørn Erik
    Modellflyvere ser opp og frem!

ThomasB
    Deltaker

Ja det var veldig triste nyheter. Jeg begynte å fly i 1997, og Reidar var der og tok jomfruturen og trimmet inn den nye traineren min, før jeg tok over i lufta og landet selv (etter mange timer simulatortrening). Han var nesten alltid der da jeg kom for å fly, både på Eggemoen og senere Rasarud, og hadde alltid en morsom historie på lur.

Husker spesielt den gule og røde sticken som fikk kjørt seg på Eggemoen, med lavtflyging, flyging mellom trær, og når han skulle se hvor lavt han kunne la den gå før han tok den ut av spinn.

Da jeg begynte å fly igjen i 2012 etter noen år som passivt medlem, var det veldig artig å se Reidar igjen, fortsatt med rød og gul Stick, men også med andre fly innimellom. Bildet er fra en varm august-dag i 2013, da vi hadde hele Rasarud for oss selv.

Kommer til å savne ham på stripa.

• Dette svaret ble endret 2 år, 1 måned siden av  ThomasB.
    • Dette svaret ble endret 2 år, 1 måned siden av  ThomasB.
    Attachments:
Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.